MS forumet (Forsiden)
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Min ......... har fått MS, hvor kan jeg få informasjon?

Go down

Min ......... har fått MS, hvor kan jeg få informasjon? Empty Min ......... har fått MS, hvor kan jeg få informasjon?

Poste  Trippel Ons 22 Apr 2009 - 13:47

Her finnes det mange kilder. Norges MS-forbund har en hjemmeside med en del informasjon og adressen dit er: http://www.ms.no/

I forbundet finnes det også såkalte "Likemenn". Det er mennesker som har opplevd at noen i deres nærhet har fått MS. Det kan være ektefeller, foreldre, barn eller andre. Det finnes Likemenn i de ulike lokallagene, slik at du kan finne noen i din nærhet. De tar gjerne imot en telefon fra deg. De kan kanskje svare på dine spørsmål, men kan de ikke det, kan de sette deg i kontakt med noen som kan. Det finnes Likemenn for ulike grupper, for de som selv har MS, for de som er pårørende og for de som mest konsentrerer som om problemene som kan oppstå på arbeidsplassen.

Den som står som Likemann for pårørende i det siste MS-bladet kan jeg personlig gå god for Very Happy Hun heter Elisabeth Golding og kan nås på telefon 69 31 52 96 og hun svarer på telefoner fra hele landet og kan eventuelt sette deg i kontakt med en Likemann som bor nærmere deg.

Dessverre er det nok slik at det ikke finnes svar på alle spørsmålene en har. Usikkerhet er noe som ofte følger diagnosen MS. Både fordi MS'n komme i flere varianter og fordi ingen MS oppfører seg likt.

En annen kilde til informasjon er MS info-linjen på telefon 55 97 51 23. I andre enden av tråden svarer MS-sykepleier Randi Cesilie Haugstad ved Nasjonalt Kompetansesenter for Multippel Sklerose. Hun er på jobb tirsdag til torsdag mellom 08.30 og 14.30. Hun svarer fortløpende på telefonen, men kan være opptatt med andre oppgaver. Det kan derfor hende at du ikke når henne ved første forsøk, men prøv da igjen.

En liste over alle landets MS-sykepleiere ligger på MS-forbundets hjemmeside. Du kan også ringe MS-forbundet direkte for å finne en MS-sykepleier i nærheten av deg. Telefonnummeret er 22 47 79 90.

Ellers har du jo funnet frem til denne siden Very Happy og du kan jo kaste ut dit spørsmål her og se om noen kan svare?
Trippel
Trippel


Til Toppen Go down

Til Toppen

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet