MS forumet (Forsiden)
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Behandling - Tysabri

+16
nita
9na
benedicte
fru tussi
Karina
Lierdama
Tona
Ove
Trippel
Inger Johanne
beate
sarasara
Sussie
lisbeth
LiseTone
Solsikke
20 posters

Side 5 av 7 Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next

Go down

Behandling - Tysabri - Page 5 Empty Re: Behandling - Tysabri

Poste  beate Ons 5 Aug 2009 - 9:46

Jeg er klar over at Tysabri virker forskjellig. På noen har den ingen virkning, på noen bremser den sykdommen og på noen reparerer den i tillegg til å bremse. Om det er T som reparerer eller om det er kroppen selv som reparerer vet ikke forskerne ennå. De skal vist forske mer på det.

Men det er vel på samme måte med andre MS-medisiner(rebiff, avonex osv). For noen har de effekt, for noen litt effekt og for noen ingen effekt. Jeg gikk på rebiff før. Den bremset litt, men ikke nok. Derfor fikk jeg tilbud om T.

beate


Til Toppen Go down

Behandling - Tysabri - Page 5 Empty Re: Behandling - Tysabri

Poste  Inger Johanne Tir 11 Aug 2009 - 9:59

Vi begynte å prate så mye om MR i denne tråden at jeg har skilt det ut i denne tråden her Erfaringer med å ta MR. Bare klikk på blå tekst om du vil komme raskt til den tråden.

Dette har jeg gjort for at den som leter etter iformasjon omkring det å ta MR lett skal finne dette.
Inger Johanne
Inger Johanne


Til Toppen Go down

Behandling - Tysabri - Page 5 Empty Re: Behandling - Tysabri

Poste  Trippel Tir 11 Aug 2009 - 10:42

Veldig bra! Det å ta MR er jo skikkelig relevant for oss med MS og den tråden hadde vi ikke fra før. Bra du er ryddig i hodet ditt IJ. Very Happy
Trippel
Trippel


Til Toppen Go down

Behandling - Tysabri - Page 5 Empty Behandling - Tysabri

Poste  Tona Fre 14 Aug 2009 - 13:00

Får man attaker når man går på Tysabri, jeg har hatt en noe "lat" h. fot nå? Mad

Tona


Til Toppen Go down

Behandling - Tysabri - Page 5 Empty Re: Behandling - Tysabri

Poste  beate Fre 14 Aug 2009 - 14:05

Ja, man får jo fortsatt atakker Evil or Very Mad . Men for de fleste blir de færre og mildere.

beate


Til Toppen Go down

Behandling - Tysabri - Page 5 Empty Re: Behandling - Tysabri

Poste  LiseTone Fre 14 Aug 2009 - 22:22

Det heter seg ifølge de i hvitt at sykdommsaktiviteten blir redusert med 70%.
LiseTone
LiseTone


Til Toppen Go down

Behandling - Tysabri - Page 5 Empty Behandling - Tysabri

Poste  Tona Tir 8 Sep 2009 - 14:30

5 Tysabri for en uke siden, merker ikke det store,men fortsetter med den for å ikke bli verre. Hvis det er en forbedring noen sted, ja da merker ikke jeg det selv, lever i håper kan man si. Ha en flott høstuke hele gjengen Behandling - Tysabri - Page 5 Icon_smile

Tona


Til Toppen Go down

Behandling - Tysabri - Page 5 Empty Re: Behandling - Tysabri

Poste  fru tussi Tir 8 Sep 2009 - 19:23

Hei, har gått på tysabri i et år nå og er fornøyd, men syklusen min er blitt helt skrudd, kan dette ha noe med tysabri å gjøre, andre som har opplevd dette? Før var jeg fast hver 4. uke, nå er det 1-2-3 eller4 uker mellom hver gang, helt upålitelig.

fru tussi


Til Toppen Go down

Behandling - Tysabri - Page 5 Empty Re: Behandling - Tysabri

Poste  beate Tir 8 Sep 2009 - 19:35

Det er tydeligvis litt forskjellig praksis. I sommer spurte jeg om jeg kunne komme litt før fordi jeg skulle på ferie. Men de var veldig nøye på at det minst skulle gå 3 1/2 uke mellom hver infusjon.

beate


Til Toppen Go down

Behandling - Tysabri - Page 5 Empty Re: Behandling - Tysabri

Poste  fru tussi Tir 8 Sep 2009 - 20:55

Behandling - Tysabri - Page 5 Icon_smile jeg forklarte meg litt dumt, når jeg skrev syklusen min, så mente jeg når jeg hadde menstrasjon Behandling - Tysabri - Page 5 Icon_lol .

fru tussi


Til Toppen Go down

Behandling - Tysabri - Page 5 Empty Re: Behandling - Tysabri

Poste  beate Tir 8 Sep 2009 - 21:27

Jeg leste innlegget ditt en gang til og nå skjønner jeg hva du menerBehandling - Tysabri - Page 5 Icon_redface .

Jeg har også merket endringer i syklusen, men ikke så store som dine. Før hadde jeg menstruasjon hver 4-5 uker. Nå kommer menstruasjon hver 3-4 uke.

beate


Til Toppen Go down

Behandling - Tysabri - Page 5 Empty Re: Behandling - Tysabri

Poste  LiseTone Tir 8 Sep 2009 - 22:05

Ja, jeg merker forskjell var på klokka 4 uker mellom men nå er det stort sett forsinka og enda verre vart det etter at jeg begynte på Lyrica, men legen sier at Tysabri ikke påvirker syklusen, for det har ikke vert raportert, så har dere noe å raportere om nå da sier jeg.
Så si ifra til nevrologen om det så kanskje det kan komme inn i pakningsvedlegget Behandling - Tysabri - Page 5 Icon_eek
LiseTone
LiseTone


Til Toppen Go down

Behandling - Tysabri - Page 5 Empty Re: Behandling - Tysabri

Poste  fru tussi Ons 9 Sep 2009 - 1:43

har sagt ifra men fikk til svar at det trodde ho ikke hadde noe med tysabri å gjøre. skal være mer sta neste gang og insistere på at ho melder det inn

fru tussi


Til Toppen Go down

Behandling - Tysabri - Page 5 Empty Re: Behandling - Tysabri

Poste  LiseTone Ons 9 Sep 2009 - 11:54

Jeg skal være sta også, så dem får det inn, nå vet jeg om flere så, sammmen er vi sterke Behandling - Tysabri - Page 5 Icon_wink
Og dette skal stå her Trippel, for dette har med Tysabri å gjøre
LiseTone
LiseTone


Til Toppen Go down

Behandling - Tysabri - Page 5 Empty Re: Behandling - Tysabri

Poste  fru tussi Ons 9 Sep 2009 - 14:53

enig der, jeg har kun opplevd dette etter at jeg har gått på tysabri en stund

fru tussi


Til Toppen Go down

Behandling - Tysabri - Page 5 Empty Re: Behandling - Tysabri

Poste  sarasara Tor 10 Sep 2009 - 1:08

Det er lovet at det skal bli mulig å rapportere bivirkninger selv pr data. Når vet jeg ikke, men det vil gjøre det lettere, fordi legene er ganske trege når man ber dem rapportere noe som helst.
sarasara
sarasara


Til Toppen Go down

Behandling - Tysabri - Page 5 Empty Re: Behandling - Tysabri

Poste  LiseTone Lør 12 Sep 2009 - 14:56

Det var ikke gjort noen nye funn på MR sist månad, men det var heller ikke mindre vorte, altså uendret Behandling - Tysabri - Page 5 Icon_razz
Dette var min 30 infusjon Behandling - Tysabri - Page 5 Icon_wink
LiseTone
LiseTone


Til Toppen Go down

Behandling - Tysabri - Page 5 Empty Behandling Tysabri

Poste  Tona Fre 18 Sep 2009 - 10:45

Leste svar fra nevrolog inne på mssiden at de ikke har erfaring med mer en 2 år med Tysbri på noen, og at det e. 2 år vil bli vurdert på godt og vondt hvorvidt man får fortsette med det.

Trodde det var noen her inne som hadde brukt Tysabri i 2 år allerede, hva skjer da? Behandling - Tysabri - Page 5 Icon_eek

Tona


Til Toppen Go down

Behandling - Tysabri - Page 5 Empty Re: Behandling - Tysabri

Poste  LiseTone Fre 18 Sep 2009 - 11:42

Jeg har brukt det i 2 1/2 år og har ikke hørt noen ting om at jeg må slutte.
LiseTone
LiseTone


Til Toppen Go down

Behandling - Tysabri - Page 5 Empty Behandling Tysabri

Poste  Tona Fre 18 Sep 2009 - 12:02

Det var et betygende svar, og du har krefter kan vel muligens gå inn på mssiden og skrive det? God helg Behandling - Tysabri - Page 5 Icon_smile

Tona


Til Toppen Go down

Behandling - Tysabri - Page 5 Empty Behandling Tysabri

Poste  Tona Fre 18 Sep 2009 - 12:30

Dette ligger under spørsmål og svar på www.mssiden.no : nei det gikk ikke å lime inn fra den siden, hvorfor og hvorfor kommer ikke overskriften på temane automatisk opp når man skal svare her inne?
Sv:Hvor lenge kan en gå på Tysabri - 16/09/2009 17:42 Hei

Tysabri har vært i bruk siden 2006, og man har ikke data på langtidsbruk av behandlingen enda. Tekst i Felleskatalogen 2009 er per i dag "Behandling over 2 år bør kun fortsette etter revurdering av nytte/risiko-forholdet".

Hilsen Nevrologen



Tona


Til Toppen Go down

Behandling - Tysabri - Page 5 Empty Re: Behandling - Tysabri

Poste  fru tussi Søn 4 Okt 2009 - 20:46

nå fikk jeg spurt om syklusen sist jeg var hos nevrolog, og de kjenner til at tysabri tuller til det hormonelle, men vet ikke hvorfor den gjør det.

fru tussi


Til Toppen Go down

Behandling - Tysabri - Page 5 Empty Tysabri behandling

Poste  Tona Man 5 Okt 2009 - 8:38

Vel, her er en til på statestikken for forandret syklus, min mens kommer til andre tider, denne gangen over en uke e. hva som var forventet, men så lenge den kommer og jeg ikke er gravid, ha,ha da klager jeg ikke for mye, men det er irriterende ja. Tok den 6 beh. med Tysbri for ca 1,5 uker siden, merker verken eller så det er vel etter boka da. Ha en flott høstuke!

Tona


Til Toppen Go down

Behandling - Tysabri - Page 5 Empty Re: Behandling - Tysabri

Poste  LiseTone Man 5 Okt 2009 - 11:40

Det er bra at dem har begynt å høre på oss Behandling - Tysabri - Page 5 Icon_biggrin
LiseTone
LiseTone


Til Toppen Go down

Behandling - Tysabri - Page 5 Empty Re: Behandling - Tysabri

Poste  fru tussi Man 5 Okt 2009 - 13:59

Helt enig, men er det noen som har noen gode råd om hva en kan gjøre når det blir sånn med hormoner som slår seg helt vill? Jeg vet ikke, men alt flyr jo så veldig opp og ned, og har tro på at det nå er syklusen som har skulda.

Jeg er ettt troll før mensen, og når den da er hver 2-3 uker så er det ikke mye tid dtil at jeg er lett å ha med å gjøre.

Noen gode råd? Jeg har tenkt på å fjerne hele greia, skal jo ikke ha flere barn likevel, sterilisert, kan ikka ta hormoner da vi har veldig stor brystkreft samling i familien.

Kan jo flytte inn i en hule og bli der Behandling - Tysabri - Page 5 Icon_razz noen dager, men det blir jo kaldt på denne tida. Så har begynt på den såkalte lykke pillen, for å dempe det litt og. Tror det var en grunn til at jeg ble deppa en stund.

Vil ikke slutte med tysabri før jeg blir hivd ut av opplegget, så det er ikke noe alternativ.

Men har noen en løsning eller forslag så mottas de med takk eller undring, avhenging av hvilken dag det er Behandling - Tysabri - Page 5 Icon_cool

fru tussi


Til Toppen Go down

Behandling - Tysabri - Page 5 Empty Re: Behandling - Tysabri

Poste  Sponsored content


Sponsored content


Til Toppen Go down

Side 5 av 7 Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next

Til Toppen

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet